REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Monitor Polski - rok 2024 poz. 6

ZARZĄDZENIE NR 655
PREZESA RADY MINISTRÓW

z dnia 29 grudnia 2023 r.

w sprawie nadania statutu Ministerstwu Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej

Tekst pierwotny

Na podstawie art. 39 ust. 5 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz. U. z 2022 r. poz. 1188 oraz z 2023 r. poz. 1195, 1234 i 1641) zarządza się, co następuje:

§ 1.

Ministerstwu Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej nadaje się statut, stanowiący załącznik do zarządzenia.

§ 2.

Traci moc zarządzenie nr 150 Prezesa Rady Ministrów z dnia 20 sierpnia 2021 r. w sprawie nadania statutu Ministerstwu Rodziny i Polityki Społecznej (M.P. poz. 766 oraz z 2022 r. poz. 1087).

§ 3.

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.

Prezes Rady Ministrów: D. Tusk

Załącznik 1. [STATUT MINISTERSTWA RODZINY, PRACY I POLITYKI SPOŁECZNEJ]

Załącznik do zarządzenia nr 655 Prezesa Rady Ministrów
z dnia 29 grudnia 2023 r. (M.P. z 2024 r. poz. 6)

STATUT MINISTERSTWA RODZINY, PRACY I POLITYKI SPOŁECZNEJ

§ 1. Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej, zwane dalej „Ministerstwem”, zapewnia obsługę Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej, zwanego dalej „Ministrem”, właściwego, na podstawie rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 grudnia 2023 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej (Dz. U. poz. 2715), do spraw objętych działami administracji rządowej:

1) rodzina;

2) praca;

3) zabezpieczenie społeczne.

§ 2. W skład Ministerstwa wchodzi Gabinet Polityczny Ministra oraz następujące komórki organizacyjne:

1) Departament Analiz Ekonomicznych;

2) Departament Budżetu;

3) Departament Dialogu i Partnerstwa Społecznego;

4) Departament Ekonomii Społecznej;

5) Departament Funduszy;

6) Departament Informatyki;

7) Departament Integracji Społecznej;

8) Departament Komunikacji i Promocji;

9) Departament Koordynacji Systemów Zabezpieczenia Społecznego;

10) Departament Polityki Demograficznej;

11) Departament Polityki Rodzinnej;

12) Departament Pomocy Społecznej;

13) Departament Prawa Pracy;

14) Departament Prawny;

15) Departament Rynku Pracy;

16) Departament Ubezpieczeń Społecznych;

17) Departament Wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego;

18) Departament Współpracy Międzynarodowej;

19) Biuro Dyrektora Generalnego;

20) Biuro Kontroli i Audytu;

21) Biuro Ministra;

22) Biuro Obsługi Ministerstwa;

23) Biuro Pełnomocnika Rządu do Spraw Osób Niepełnosprawnych.

§ 3. Obsługę zadań Ministra w zakresie działu administracji rządowej - rodzina zapewniają w szczególności:

1) Departament Polityki Rodzinnej;

2) Departament Polityki Demograficznej.

§ 4. Obsługę zadań Ministra w zakresie działu administracji rządowej - praca zapewniają w szczególności:

1) Departament Dialogu i Partnerstwa Społecznego;

2) Departament Funduszy;

3) Departament Prawa Pracy;

4) Departament Rynku Pracy.

§ 5. Obsługę zadań Ministra w zakresie działu administracji rządowej - zabezpieczenie społeczne zapewniają w szczególności:

1) Departament Ekonomii Społecznej;

2) Departament Integracji Społecznej;

3) Departament Koordynacji Systemów Zabezpieczenia Społecznego;

4) Departament Pomocy Społecznej;

5) Departament Ubezpieczeń Społecznych;

6) Biuro Pełnomocnika Rządu do Spraw Osób Niepełnosprawnych.

§ 6. Bezpośredni nadzór nad Gabinetem Politycznym Ministra sprawuje Minister.

Metryka
  • Data ogłoszenia: 2024-01-03
  • Data wejścia w życie: 2024-01-04
  • Data obowiązywania: 2024-01-04
Brak dokumentów zmieniających.
Brak zmienianych dokumentów.

REKLAMA

Monitor Polski

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA