REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe - rok 2021 poz. 39

ZARZĄDZENIE
MINISTRA ZDROWIA1)

z dnia 10 maja 2021 r.

w sprawie powołania Krajowej Rady do spraw Kardiologii

Tekst pierwotny

Na podstawie art. 7 ust. 4 pkt 5 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz. U. z 2021 r. poz. 178) zarządza się, co następuje:

§ 1.

1. Powołuje się Krajową Radę do spraw Kardiologii, zwaną dalej "Radą".

2. Rada jest organem opiniodawczo-doradczym ministra właściwego do spraw zdrowia.

§ 2.

1. W skład Rady wchodzą:

1) Przewodniczący Rady - prof. dr hab. n. med. Tomasz Hryniewiecki, Dyrektor Narodowego Instytutu Kardiologii Stefana Kardynała Wyszyńskiego - Państwowego Instytutu Badawczego;

2) Zastępca Przewodniczącego Rady - Waldemar Kraska, Sekretarz Stanu w Ministerstwie Zdrowia;

3) członkowie Rady:

a) prof. dr hab. n. med. Katarzyna Bieganowska, pracownik naukowy, Instytut - Pomnik Centrum Zdrowia Dziecka,

b) prof. dr hab. n. med. Danuta Czarnecka, Profesor I Kliniki Kardiologii i Elektrokardiologii Interwencyjnej oraz Nadciśnienia Tętniczego, Instytut Kardiologii Collegium Medicum Uniwersytetu Jagiellońskiego,

c) Jarosław Cyrynger, Prezes Stowarzyszenia Transplantacji Serca im. Prof. Zbigniewa Religi,

d) prof. dr hab. n. med. Mariusz Gąsior, Kierownik III Katedry i Oddziału Klinicznego Kardiologii w Śląskim Centrum Chorób Serca, Śląski Uniwersytet Medyczny,

e) prof. dr hab. n. med. Marcin Gruchała, Rektor Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego,

f) prof. dr hab. n. med. Andrzej Januszewicz, Konsultant Krajowy do spraw hipertensjologii, Narodowy Instytut Kardiologii Stefana Kardynała Wyszyńskiego - Państwowy Instytut Badawczy,

g) prof. dr hab. n. med. Przemysław Mitkowski, Prezes-elekt Polskiego Towarzystwa Kardiologicznego, Uniwersytet Medyczny w Poznaniu,

h) prof. dr hab. n. med. Piotr Ponikowski, Rektor Uniwersytetu Medycznego im. Piastów Śląskich we Wrocławiu,

i) prof. dr hab. n. med. Piotr Pruszczyk, Prorektor ds. Nauki Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego,

j) dr hab. n. med. Paweł Ptaszyński, Zastępca Dyrektora Uniwersyteckiego Centrum Klinicznego, Uniwersytet Medyczny w Łodzi,

k) prof. dr hab. n. med. Andrzej Surdacki, Przewodniczący Rady Naukowej Instytutu Kardiologii Collegium Medicum Uniwersytetu Jagiellońskiego,

l) prof. dr hab. n. med. Łukasz Szumowski, Centrum Zaburzeń Rytmu Serca, Narodowy Instytut Kardiologii Stefana Kardynała Wyszyńskiego - Państwowy Instytut Badawczy,

m) prof. dr hab. n. med. Hanna Szwed, Konsultant Wojewódzki do spraw kardiologii, Narodowy Instytut Kardiologii Stefana Kardynała Wyszyńskiego - Państwowy Instytut Badawczy,

n) prof. dr hab. n. med. Krystian Wita, Konsultant Wojewódzki do spraw kardiologii, Zastępca Dyrektora Górnośląskiego Centrum Medycznego, Śląski Uniwersytet Medyczny,

o) prof. dr hab. n. med. Adam Witkowski, Prezes Polskiego Towarzystwa Kardiologicznego, Narodowy Instytut Kardiologii Stefana Kardynała Wyszyńskiego - Państwowy Instytut Badawczy,

p) prof. dr hab. n. med. Marian Zembala, Dyrektor Śląskiego Centrum Chorób Serca,

q) Michał Dzięgielewski, Dyrektor Departamentu Lecznictwa w Ministerstwie Zdrowia,

r) Agata Śmiglewska, Dyrektor Departamentu Analiz i Strategii w Ministerstwie Zdrowia,

s) Sekretarz, przedstawiciel Departamentu Lecznictwa w Ministerstwie Zdrowia.

2. Osoby, o których mowa w ust. 1 pkt 1 i 3 lit. a-p, otrzymują pisemną informację o powołaniu w skład Rady oraz wyrażają pisemnie zgodę na udział w pracach Rady.

§ 3.

1. W pracach Rady mogą uczestniczyć, z głosem doradczym, osoby niebędące jej członkami, zaproszone przez Przewodniczącego Rady.

2. Osoby, o których mowa w § 2 ust. 1 pkt 3 lit. a-d, mogą wskazać pisemnie swojego zastępcę do udziału w posiedzeniach Rady i głosowania w jego imieniu, w przypadku gdy nie mogą uczestniczyć w posiedzeniu Rady.

§ 4.

Do zadań Rady należy:

1) udział w opracowaniu projektu Narodowego Programu Chorób Układu Krążenia oraz monitorowanie jego realizacji;

2) przedstawianie propozycji zmian w zakresie świadczeń objętych programem pilotażowym opieki nad świadczeniobiorcą w ramach sieci kardiologicznej;

3) występowanie do ministra właściwego do spraw zdrowia z wnioskiem w sprawach dotyczących tworzenia, zmian i uzupełniania świadczeń opieki zdrowotnej, związanych z profilaktyką, diagnostyką i leczeniem chorób układu krążenia;

4) opracowywanie i przedstawianie ministrowi właściwemu do spraw zdrowia propozycji działań w zakresie:

a) podniesienia skuteczności i upowszechnienia profilaktycznych badań przesiewowych w obszarze zwalczania chorób układu krążenia,

b) poprawy koordynacji i efektywności opieki kardiologicznej,

c) monitorowania funkcjonowania opieki kardiologicznej oraz jej skuteczności;

5) opracowywanie, we współpracy ze stowarzyszeniami będącymi towarzystwami naukowymi o zasięgu krajowym, standardów postępowania medycznego w zakresie chorób układu krążenia i ich upowszechnianie.

§ 5.

1. Pracami Rady kieruje Przewodniczący Rady.

2. Do zadań Przewodniczącego Rady należy w szczególności:

1) zwoływanie posiedzeń Rady;

2) ustalanie porządku dziennego posiedzeń Rady;

3) prowadzenie posiedzeń Rady;

4) planowanie i organizowanie pracy Rady;

5) reprezentowanie Rady na zewnątrz;

6) wykonywanie innych zadań zleconych przez ministra właściwego do spraw zdrowia, związanych z przedmiotem działania Rady.

3. W przypadku nieobecności Przewodniczącego Rady jego zadania wykonuje Zastępca Przewodniczącego Rady.

§ 6.

1. Rada obraduje na posiedzeniach, które odbywają się w miejscu wyznaczonym przez Przewodniczącego albo w trybie zdalnym z zastosowaniem środków komunikacji elektronicznej.

2. Zawiadomienie o terminie posiedzenia Rady, planowany porządek dzienny posiedzenia oraz materiały będące przedmiotem posiedzenia Rady, są dostarczane przez Przewodniczącego Rady członkom Rady w terminie umożliwiającym zapoznanie się z nimi, nie później jednak niż w terminie 3 dni przed wyznaczonym dniem posiedzenia.

3. W szczególnie uzasadnionych przypadkach Przewodniczący Rady może zwołać posiedzenie Rady bez zachowania trybu, o którym mowa w ust. 2.

§ 7.

1. Rada podejmuje decyzje w formie uchwał zwykłą większością głosów w obecności co najmniej połowy członków Rady.

2. W przypadku równej liczby głosów rozstrzyga głos Przewodniczącego Rady.

3. Głosowania są jawne.

4. Rada może podejmować uchwały w trybie obiegowym z zastosowaniem środków komunikacji elektronicznej.

5. Uchwały podpisuje Przewodniczący Rady.

6. Kopie uchwał Rady, Przewodniczący Rady przekazuje ministrowi właściwemu do spraw zdrowia, nie później niż w terminie 7 dni od dnia ich podjęcia.

§ 8.

1. Z posiedzenia Rady sporządza się protokół, który podpisuje osoba przewodnicząca posiedzeniu.

2. Protokół zawiera:

1) numer kolejny protokołu;

2) datę posiedzenia Rady;

3) listę osób obecnych na posiedzeniu Rady;

4) porządek dzienny posiedzenia;

5) sprawozdanie z przebiegu posiedzenia;

6) wyniki głosowań;

7) zdania odrębne, jeżeli zostały zgłoszone;

8) podpis Przewodniczącego Rady.

3. Do protokołu załącza się:

1) podjęte uchwały;

2) materiały będące przedmiotem posiedzenia Rady, opracowane przez członków Rady.

4. Protokół sporządza się nie później niż w terminie 21 dni od dnia posiedzenia Rady.

§ 9.

1. Przewodniczący Rady przedstawi ministrowi właściwemu do spraw zdrowia wyniki realizacji zadań, o których mowa w § 4 pkt 1, nie później niż do dnia 31 marca 2022 r.

2. Minister właściwy do spraw zdrowia może podjąć decyzję o wydłużeniu terminu, o którym mowa w ust. 1.

3. Przewodniczący Rady przedstawia ministrowi właściwemu do spraw zdrowia:

1) raport z wyników prac Rady za każdy rok jej działalności - do dnia 31 marca roku następującego po roku, którego dotyczy raport;

2) raport końcowy z działalności Rady - do dnia 30 czerwca 2031 r.

§ 10.

1. Z tytułu uczestnictwa w pracach Rady nie przysługuje wynagrodzenie.

2. Zamiejscowym członkom Rady, w tym Przewodniczącemu Rady oraz osobom, o których mowa w § 3 ust. 2, przysługuje zwrot kosztów podróży na terenie kraju, w związku z udziałem w posiedzeniach Rady, na zasadach określonych w rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 29 stycznia 2013 r. w sprawie należności przysługujących pracownikowi zatrudnionemu w państwowej lub samorządowej jednostce sfery budżetowej z tytułu podróży służbowej (Dz. U. poz. 167).

§ 11.

1. Obsługę organizacyjno-techniczną Rady zapewnia Departament Lecznictwa w Ministerstwie Zdrowia.

2. Wydatki związane z działalnością Rady są pokrywane z budżetu państwa, z części 46 - zdrowie, działu 851 - Ochrona zdrowia, rozdziału 85195 - pozostała działalność, ze środków finansowych, pozostających w dyspozycji komórki organizacyjnej Ministerstwa Zdrowia prowadzącej sprawy Rady.

§ 12.

Pierwsze posiedzenie Rady jest zwoływane przez ministra właściwego do spraw zdrowia w terminie 7 dni od dnia wejścia w życie zarządzenia.

§ 13.

1. Rada zakończy działalność z dniem 30 czerwca 2031 r., z zastrzeżeniem ust. 2.

2. Minister właściwy do spraw zdrowia może podjąć decyzję o wcześniejszym zakończeniu prac Rady i jej rozwiązaniu.

3. W przypadku wcześniejszego rozwiązania Rady, jej członkowie otrzymują pisemną informację o zakończeniu prac Rady i jej rozwiązaniu.

4. Zarządzenie traci moc z dniem 1 lipca 2031 r.

§ 14.

Zarządzenie wchodzi w życie po upływie 7 dni od dnia ogłoszenia.

MINISTER ZDROWIA
Adam Niedzielski


1) Minister Zdrowia kieruje działem administracji rządowej - zdrowie, na podstawie § 1 ust. 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 27 sierpnia 2020 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Zdrowia (Dz. U. poz. 1470 i 1541).

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA