REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Dziennik Ustaw - rok 1998 nr 63 poz. 402

ROZPORZĄDZENIE RADY MINISTRÓW

z dnia 12 maja 1998 r.

w sprawie szczegółowych zasad prowadzenia rejestru członków funduszu emerytalnego, szczegółowego zakresu informacji, które powinny być zawarte w rejestrze, oraz zasad sporządzania i przechowywania kopii danych zawartych w rejestrze na wypadek jego utraty

Tekst pierwotny

Na podstawie art. 89 ust. 4 ustawy z dnia 28 sierpnia 1997 r. o organizacji i funkcjonowaniu funduszy emerytalnych (Dz. U. Nr 139, poz. 934) zarządza się, co następuje:

§ 1.
Przepisy art. 89 ust. 2, art. 98 oraz art. 134 ust. 1 pkt 1 i 2, powołane w rozporządzeniu bez bliższego określenia, oznaczają przepisy ustawy z dnia 28 sierpnia 1997 r. o organizacji i funkcjonowaniu funduszy emerytalnych (Dz. U. Nr 139, poz. 934).
§ 2.
Rejestr członków funduszu emerytalnego, zwany dalej "rejestrem", powinien zawierać następujące informacje dotyczące poszczególnych członków funduszu:

1) numer rachunku członka w funduszu emerytalnym, o którym mowa w art. 98 ustawy,

2) podstawowe dane osobowe członków funduszu emerytalnego, o których mowa w art. 89 ust. 2 ustawy,

3) dane o środkach gromadzonych w funduszu emerytalnym:

a) daty otrzymania wpłat na rachunek funduszu,

b) kwoty wpłat,

c) ilość jednostek rozrachunkowych zaliczonych na rachunek w wyniku każdorazowego przeliczenia wpłaconej składki lub wypłaty transferowej,

d) łączną ilość jednostek rozrachunkowych zapisanych na rachunku.

§ 3.
Poza informacjami, o których mowa w § 2, dane o środkach gromadzonych w funduszu emerytalnym powinny zawierać:

1) w otwartym funduszu emerytalnym:

a) kwotę opłat potrąconych każdorazowo przez fundusz emerytalny ze składki, o których mowa w art. 134 ust. 1 pkt 1 ustawy,

b) okres, którego dotyczy wpłata każdej składki,

c) kwotę opłaty potrąconej ze środków na rachunku członka funduszu, o której mowa w art. 134 ust. 1 pkt 2 ustawy,

2) w pracowniczym funduszu emerytalnym:

a) daty złożenia akcji na rachunku ilościowym,

b) ilość akcji złożonych na rachunku ilościowym,

c) daty przeniesienia akcji z rachunku ilościowego do aktywów pracowniczego funduszu emerytalnego,

d) ilość akcji przeniesionych z rachunku ilościowego do aktywów pracowniczego funduszu emerytalnego,

e) wartość akcji przeniesionych z rachunku ilościowego do aktywów pracowniczego funduszu emerytalnego na dzień przeniesienia akcji,

f) ilość jednostek rozrachunkowych zaliczonych na rachunek w wyniku przeniesienia akcji z rachunku ilościowego do aktywów pracowniczego funduszu emerytalnego,

g) daty i kwoty podatku dochodowego opłaconego przez członka funduszu, w przypadku gdy płatnikiem jest pracowniczy fundusz emerytalny,

h) ilość akcji przechowywanych na rachunkach ilościowych wraz z oznaczeniem emitenta tych akcji, a w przypadku gdy występuje zróżnicowanie uprawnień wynikających z akcji różnych emisji tego samego emitenta - także oznaczenie rodzaju emisji.

§ 4.
1. Rejestr jest prowadzony w systemie elektronicznym.

2. Prowadzenie rejestru odbywa się w układzie dziennym.

3. Wprowadzenie do rejestru danych, o których mowa w § 2 pkt 2 i § 3 pkt 1 lit. b), odbywa się na podstawie danych uzyskanych przez fundusz emerytalny od:

1) członków funduszu emerytalnego,

2) instytucji wykonujących na podstawie odrębnych przepisów zadania w zakresie ubezpieczeń społecznych.

4. Dane objęte rejestrem, o którym mowa w ust. 1, przechowuje się przez okres 5 lat, licząc od dnia wypłaty środków zgromadzonych na rachunku członka funduszu.

5. Wydruk komputerowy wszystkich danych zawartych w rejestrze albo kopię tych danych, sporządzoną na trwałym elektronicznym nośniku informacji, sporządza się na ostatni dzień roboczy każdego roku kalendarzowego.

6. W przypadku, o którym mowa w ust. 5, sporządzanie kopii na trwałym elektronicznym nośniku informacji może nastąpić, jeżeli posiada on cechę jednorazowego zapisu i wielokrotnego odczytu oraz jeżeli zostaną zapewnione warunki do jego niezwłocznego odczytu na życzenie organów uprawnionych do kontroli działalności funduszu emerytalnego.

7. Wydruk, o którym mowa w ust. 5, lub nośnik informacji, o którym mowa w ust. 5 i 6, przechowuje się przez okres 50 lat, licząc od dnia jego sporządzenia.

§ 5.
1. Podmiot prowadzący rejestr sporządza na trwałych elektronicznych nośnikach informacji kopię danych zawartych w rejestrze.

2. Kopia, o której mowa w ust. 1, powinna być przechowywana poza miejscem przechowywania rejestru.

3. Miejsce przechowywania kopii powinno zapewniać należytą ochronę przechowywanych w nim elektronicznych nośników informacji przed utratą lub zniszczeniem.

4. Nośniki informacji, o których mowa w ust. 1, przechowuje się przez okres 5 lat, licząc od zakończenia roku, w którym zostały sporządzone.

§ 6.
1. Poza miejscem przechowywania rejestru archiwizuje się także wydruk komputerowy lub nośnik informacji, o którym mowa w § 4 ust. 5.

2. Miejsce przechowywania dokumentów, o których mowa w ust. 1, powinno spełniać warunki określone w § 5 ust. 3.

§ 7.
1. Podmiot prowadzący rejestr powinien posiadać dokumentację obejmującą:

1) wykaz stosowanych programów wraz z pisemnym potwierdzeniem osoby upoważnionej o dopuszczeniu każdego z nich do stosowania,

2) opis przeznaczenia każdego programu, sposobu jego działania oraz wykorzystywania podczas przetwarzania danych,

3) zasady ochrony danych objętych rejestrem,

4) procedury zapewniające właściwe stosowanie programów,

5) zasady ewidencji przebiegu przetwarzania danych.

2. Wydruki i nośniki informacji, o których mowa w § 4-6, powinny być przechowywane w sposób zapobiegający niedozwolonym zmianom, nieupoważnionemu rozpowszechnianiu, uszkodzeniu lub zniszczeniu.

3. Podmiot prowadzący rejestr jest zobowiązany do systematycznego tworzenia rezerwowych kopii zbiorów danych objętych rejestrem oraz do zapewnienia ochrony przed nieupoważnionym dostępem do danych objętych rejestrem oraz użytkowanego oprogramowania.

§ 8.
Fundusz emerytalny niezwłocznie informuje Urząd Nadzoru nad Funduszami Emerytalnymi o miejscu przechowywania kopii, o których mowa w § 5 ust. 1, oraz dokumentów, o których mowa w § 6 ust. 1.
§ 9.
Fundusz emerytalny jest zobowiązany niezwłocznie poinformować Urząd Nadzoru nad Funduszami Emerytalnymi o każdym przypadku niewykonania przepisów niniejszego rozporządzenia, z jednoczesnym wskazaniem przyczyn oraz planowanego terminu i sposobu dostosowania prowadzonej działalności do przepisów rozporządzenia.
§ 10.
Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 1999 r.

Prezes Rady Ministrów: J. Buzek

REKLAMA

Dziennik Ustaw

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA