Wtorek, 25.01.2022

Informator prawno-podatkowy

Jeśli pracodawca zmieni plany urlopowe, musi zwrócić pracownikowi koszty poniesione w związku z planowanym urlopem

Autor: Monika Bryniak, specjalista w zakresie podatków
Aktualizacja: 2010-11-22 00:00

Przychodu pracownika (w rozumieniu art. 12 updof) nie będzie stanowił otrzymany i udokumentowany zwrot wydatków z tytułu zaplanowanego, a następnie przesuniętego planu urlopu przez pracodawcę – wynika z interpretacji indywidualnej dyrektora Izby Skarbowej w Poznaniu z 22 października 2010 r.

Artykuł jest dostępny tylko dla subskrybentów iPP24.pl. Zaloguj się jeśli masz dostęp.

Logowanie:


Tematy tygodnia

Kiedy faktura może zostać uznana za pustą i jakie są tego konsekwencje

2022-01-24

Wystawienie faktury, w której wykaże się kwotę podatku, oznacza obowiązek jej zapłaty, nawet gdyby faktura nie dokumentowała faktycznej transakcji. Jest to sankcja, która zabezpiecza interesy fiskalne państwa przed ewentualnym odliczeniem VAT z takiej faktury przez nabywcę. W większości przypadków z pustymi fakturami mamy do czynienia podczas prób wyłudzenia VAT. Puste faktury to problem także uczciwych podatników, gdy np. faktura zostanie wystawiona przed terminem lub w wyniku pomyłki. Skutki mogą dotknąć zarówno sprzedawcę, jak i nabywcę.

...»

Wszystkie tematy ...»