Poniedziałek, 25.05.2020

Informator prawno-podatkowy

Jak zmieniły się zasady doręczania pism urzędowych w okresie epidemii koronawirusa

Autor: Joanna Dmowska
Aktualizacja: 2020-05-04 06:14

Na okres stanu zagrożenia epidemicznego lub stanu epidemii została zawieszona zasada, że nieodebrane pismo z urzędu, gdy podatnik został o tym dwukrotnie powiadomiony (awizo), uznaje się za doręczone. Wyjątek dotyczy m.in. pism wysyłanych w związku z kontrolą podatkową, kontrolą celno-skarbową oraz postępowaniami podatkowymi, jeżeli prowadzone są w związku z podejrzeniem popełnienia przestępstwa lub przestępstwa skarbowego.

Artykuł jest dostępny tylko dla subskrybentów iPP24.pl. Zaloguj się jeśli masz dostęp.

Logowanie:


Tematy tygodnia

Sprawozdanie z działalności w czasie COVID-19

2020-05-25

Jednostki gospodarcze dołączają do rocznego sprawozdania finansowego sprawozdanie z działalności, jeżeli obowiązek jego sporządzenia wynika z ustawy o rachunkowości lub odrębnych przepisów. W myśl przepisów ustawy o rachunkowości obowiązek sporządzenia sprawozdania z działalności dotyczy spółek kapitałowych, spółek komandytowo-akcyjnych, towarzystw ubezpieczeń wzajemnych, towarzystw reasekuracji wzajemnej, spółdzielni, przedsiębiorstw państwowych, a także tych spółek jawnych i komandytowych, których wszystkimi wspólnikami ponoszącymi nieograniczoną odpowiedzialność są spółki kapitałowe, spółki komandytowo-akcyjne lub spółki z innych państw o podobnej do tych spółek formie prawnej, oraz specjalistycznych funduszy inwestycyjnych otwartych, funduszy inwestycyjnych zamkniętych, a także alternatywnych spółek inwestycyjnych.

...»

Wszystkie tematy ...»