Poniedziałek, 19.04.2021

Informator prawno-podatkowy

Czy złożona po terminie z winy klienta deklaracja podatkowa upoważnia go do dochodzenia od biura zwrotu zapłaconej grzywny

Autor: Marcin Szabłowski
Aktualizacja: 2021-03-26 06:38

Klient naszego biura rachunkowego dostarczył dokumenty 19 dnia miesiąca. Umowa o świadczenie usług księgowych zobowiązuje klienta do dostarczania kompletnej dokumentacji do 5 dnia następnego miesiąca. W związku z tak późnym dostarczeniem dokumentów nasze biuro nie było w stanie przygotować na czas obowiązującej jeszcze wtedy deklaracji VAT. Została wysłana w kolejnym miesiącu wraz z przygotowanym dla klienta czynnym żalem. Po kilku miesiącach przyszło do klienta pismo z wezwaniem do stawiennictwa w urzędzie skarbowym. Klient otrzymał grzywnę. Zażądał od nas zwrotu kwoty grzywny, argumentując, że profesjonalne biuro rachunkowe powinno złożyć deklarację w terminie bez względu na wszystko. Gdy odmówiliśmy zapłaty, klient zagroził nam procesem sądowym i wysłał wezwanie do zapłaty. Co robić w takiej sytuacji?

Artykuł jest dostępny tylko dla subskrybentów iPP24.pl. Zaloguj się jeśli masz dostęp.

Logowanie:


Tematy tygodnia

Jednoosobowa działalność gospodarcza – problemy z rozliczeniem VAT

2021-04-19

Obowiązki związane z rozliczaniem VAT nie są uzależnione od formy prowadzonej działalności. Jednak jednoosobowa działalność ze względu na swoją specyfikę powoduje wiele wątpliwości z rozliczeniem VAT. Po pierwsze, w działalności wykorzystywany jest prywatny majątek. Po drugie, majątek ten często stanowi współwłasność małżeńską. Ponadto problematyczne są również transakcje między firmami małżonków. Od 1 października 2020 r. muszą mieć oznaczenie TP.

...»

Wszystkie tematy ...»