Wtorek, 04.08.2020

Informator prawno-podatkowy

Weszły w życie przepisy dotyczące instrukcji kancelaryjnej dla samorządów

Autor: Maciej Róg
Aktualizacja: 2011-02-14 00:00

Od 20 stycznia 2011 r., ale z mocą wsteczną od początku roku, zaczęła obowiązywać nowa instrukcja kancelaryjna. Urzędy powinny niezwłocznie zacząć stosować nowe przepisy, włączając w to również rejestrację spraw według klas z nowego jednolitego rzeczowego wykazu akt. Dotyczy to również spraw wniesionych między 1 a 20 stycznia 2011 r. Nowa instrukcja nie dotyczy placówek oświaty, ośrodków pomocy społecznej ani instytucji kultury.

Artykuł jest dostępny tylko dla subskrybentów iPP24.pl. Zaloguj się jeśli masz dostęp.

Logowanie:


Tematy tygodnia

W jakiej formie należy uzyskać potwierdzenie odbioru faktury korygującej przez nabywcę

2020-07-27

Faktury korygujące, jako dokumenty służące doprowadzeniu faktur pierwotnych do stanu, który odzwierciedla faktycznie zrealizowaną transakcję, są powszechnie stosowane w obrocie gospodarczym. W przypadku części z nich ustawodawca zobowiązał sprzedawców do uzyskania potwierdzenia odbioru korekty przez nabywcę. Wymóg ten dotyczy faktur korygujących obniżających podstawę opodatkowania podatkiem od towarów i usług. Przepisy ustawy nie precyzują jednak, jak takie potwierdzenie powinno wyglądać. Kwestia ta wywołuje zatem często wiele wątpliwości, stając się przedmiotem sporów przedsiębiorców z organami podatkowymi. Pod wpływem orzecznictwa sądów organy podatkowe zaczęły uznawać potwierdzenie dostarczenia e-maila z załączoną fakturą korygującą za wystarczający dowód doręczenia faktury.

...»

Wszystkie tematy ...»