Wtorek, 28.09.2021

Informator prawno-podatkowy

Upoważnienie administracyjne w gminie

Autor: Maciej, radca prawny, ekspert w zakresie prawa administracyjnego
Aktualizacja: 2016-03-08 05:39

Czynności podejmowane w gminach nie muszą być przedmiotem decyzji tylko i wyłącznie samego wójta, burmistrza lub prezydenta miasta. Możliwe jest współdziałanie z pracownikami urzędu. Formułą, która będzie miała tu zastosowanie, jest pełnomocnictwo administracyjne.

Artykuł jest dostępny tylko dla subskrybentów iPP24.pl. Zaloguj się jeśli masz dostęp.

Logowanie:


Tematy tygodnia

Zwolnienia przedmiotowe z obowiązku używania kasy fiskalnej – kiedy można stosować

2021-09-27

Kwestia konieczności, ale i braku obowiązku ewidencjonowania obrotu przy użyciu kasy rejestrującej nierzadko bywa źle oceniana przez podatników. Czasem pojawia się pewna „nadgorliwość”, bo podatnik nie wie, że nie musi w pewnych sytuacjach wydawać paragonu. Z drugiej strony - trzeba uważać na to, że zwolnienia przysługują tylko przy spełnieniu określonych warunków. W publikacji omówimy zasady korzystania ze zwolnienia przedmiotowego przewidzianego dla danych czynności.

...»

Wszystkie tematy ...»