Wtorek, 25.01.2022

Informator prawno-podatkowy

7. Zasady ewidencji w księdze

Autor: Magdalena Troszczyńska, specjalista w zakresie podatków
Aktualizacja: 2011-01-17 00:00

Zapisy w księdze dokonywane są na podstawie dowodów księgowych. Nie w każdym jednak wypadku. Zgodnie z § 15 rozporządzenia PKPiR nie należy ujmować w księdze materiału powierzonego przez zleceniodawcę. Jeżeli jednak podatnik nie może przedstawić dokumentu określającego zleceniodawcę, uważa się, że materiał został przez podatnika kupiony bez udokumentowania.

Artykuł jest dostępny tylko dla subskrybentów iPP24.pl. Zaloguj się jeśli masz dostęp.

Logowanie:


Tematy tygodnia

Kiedy faktura może zostać uznana za pustą i jakie są tego konsekwencje

2022-01-24

Wystawienie faktury, w której wykaże się kwotę podatku, oznacza obowiązek jej zapłaty, nawet gdyby faktura nie dokumentowała faktycznej transakcji. Jest to sankcja, która zabezpiecza interesy fiskalne państwa przed ewentualnym odliczeniem VAT z takiej faktury przez nabywcę. W większości przypadków z pustymi fakturami mamy do czynienia podczas prób wyłudzenia VAT. Puste faktury to problem także uczciwych podatników, gdy np. faktura zostanie wystawiona przed terminem lub w wyniku pomyłki. Skutki mogą dotknąć zarówno sprzedawcę, jak i nabywcę.

...»

Wszystkie tematy ...»