Piątek, 22.10.2021

Informator prawno-podatkowy

Jak rozliczyć sprzedaż na raty

Autor: Aneta Szwęch, ekspert w zakresie VAT
Aktualizacja: 2012-07-23 06:51

Dotychczas klient mógł kupić w naszej firmie maszynę na raty, zawierając z polecanym przez nas bankiem umowę pożyczki. Firma dostawała od razu całość zapłaty od banku, a klient spłacał raty kredytodawcy. Teraz będziemy mieć w swojej ofercie dla wybranych klientów sprzedaż na raty, ale z tą różnicą, że to my będziemy udzielać nisko oprocentowanych pożyczek. W umowie z klientem będzie zapis, zgodnie z którym towar staje się własnością klienta po zapłaceniu ostatniej raty. W jaki sposób należy rozliczyć taką sprzedaż? Czy powinniśmy uznać, że świadczymy również usługi udzielania pożyczek, które trzeba udokumentować fakturą VAT?

Artykuł jest dostępny tylko dla subskrybentów iPP24.pl. Zaloguj się jeśli masz dostęp.

Logowanie:


Tematy tygodnia

Akcjonariusz prostej spółki akcyjnej – jak oskładkować jego przychody

2021-10-18

Od 1 lipca 2021 r. przepisy przewidują możliwość zakładania prostej spółki akcyjnej (PSA). Jest to nowa forma prawna przedsiębiorstwa. Akcjonariusz takiej spółki, którego wkładem do niej jest świadczenie pracy lub usług, jest obejmowany ubezpieczeniami społecznymi i zdrowotnym jako osoba prowadząca pozarolniczą działalność. Ubezpieczenia emerytalne, rentowe, wypadkowe oraz zdrowotne są dla niego obowiązkowe od dnia rozpoczęcia do momentu zakończenia świadczenia pracy lub usług. Ubezpieczenie chorobowe jest z kolei dobrowolne.

...»

Wszystkie tematy ...»