Wtorek, 19.09.2017

Informator prawno-podatkowy

Jak rozliczyć sprzedaż na raty

Autor: Aneta Szwęch, ekspert w zakresie VAT
Aktualizacja: 2012-07-23 06:51

Dotychczas klient mógł kupić w naszej firmie maszynę na raty, zawierając z polecanym przez nas bankiem umowę pożyczki. Firma dostawała od razu całość zapłaty od banku, a klient spłacał raty kredytodawcy. Teraz będziemy mieć w swojej ofercie dla wybranych klientów sprzedaż na raty, ale z tą różnicą, że to my będziemy udzielać nisko oprocentowanych pożyczek. W umowie z klientem będzie zapis, zgodnie z którym towar staje się własnością klienta po zapłaceniu ostatniej raty. W jaki sposób należy rozliczyć taką sprzedaż? Czy powinniśmy uznać, że świadczymy również usługi udzielania pożyczek, które trzeba udokumentować fakturą VAT?

Artykuł jest dostępny tylko dla subskrybentów iPP24.pl. Zaloguj się jeśli masz dostęp.

Logowanie:


Tematy tygodnia

Jakie zasady ochrony przedemerytalnej będą obowiązywać od 1 października 2017 r.

2017-09-18

Pracownicy, którzy 1 października 2017 r. podlegają ochronie przedemerytalnej, będą jej podlegać do osiągnięcia podwyższonego wieku emerytalnego obowiązującego do 30 września 2017 r. Natomiast pracownicy, którzy osiągną wiek emerytalny wynoszący 60 lat dla kobiet i 65 lat dla mężczyzn w okresie od 1 października 2017 r. do 30 września 2021 r., będą podlegać ochronie przedemerytalnej od 1 października 2017 r. do 30 września 2021 r. Takie zasady ochrony przedemerytalnej będą obowiązywały w okresie przejściowym od 1 października 2017 r.  

...»

Wszystkie tematy ...»