Sobota, 20.01.2018

Informator prawno-podatkowy

Jak rozliczyć sprzedaż na raty

Autor: Aneta Szwęch, ekspert w zakresie VAT
Aktualizacja: 2012-07-23 06:51

Dotychczas klient mógł kupić w naszej firmie maszynę na raty, zawierając z polecanym przez nas bankiem umowę pożyczki. Firma dostawała od razu całość zapłaty od banku, a klient spłacał raty kredytodawcy. Teraz będziemy mieć w swojej ofercie dla wybranych klientów sprzedaż na raty, ale z tą różnicą, że to my będziemy udzielać nisko oprocentowanych pożyczek. W umowie z klientem będzie zapis, zgodnie z którym towar staje się własnością klienta po zapłaceniu ostatniej raty. W jaki sposób należy rozliczyć taką sprzedaż? Czy powinniśmy uznać, że świadczymy również usługi udzielania pożyczek, które trzeba udokumentować fakturą VAT?

Artykuł jest dostępny tylko dla subskrybentów iPP24.pl. Zaloguj się jeśli masz dostęp.

Logowanie:


Tematy tygodnia

Plusy i minusy zmian w prawie pracy i ubezpieczeniach społecznych w 2018 r.

2018-01-15

Z początkiem 2018 r. weszło w życie kilka ważnych zmian w zakresie zatrudniania pracowników. Najważniejsze z nich dotyczą powierzania pracy cudzoziemcom oraz rozliczania składek ZUS. W publikacji przedstawiamy przegląd wybranych zmian w prawie pracy i ubezpieczeniach społecznych wraz z oceną nowych regulacji. Nie wszystkie bowiem zmiany są korzystne dla pracodawców.

...»

Wszystkie tematy ...»