Środa, 23.10.2019

Informator prawno-podatkowy

Jak rozliczyć sprzedaż na raty

Autor: Aneta Szwęch, ekspert w zakresie VAT
Aktualizacja: 2012-07-23 06:51

Dotychczas klient mógł kupić w naszej firmie maszynę na raty, zawierając z polecanym przez nas bankiem umowę pożyczki. Firma dostawała od razu całość zapłaty od banku, a klient spłacał raty kredytodawcy. Teraz będziemy mieć w swojej ofercie dla wybranych klientów sprzedaż na raty, ale z tą różnicą, że to my będziemy udzielać nisko oprocentowanych pożyczek. W umowie z klientem będzie zapis, zgodnie z którym towar staje się własnością klienta po zapłaceniu ostatniej raty. W jaki sposób należy rozliczyć taką sprzedaż? Czy powinniśmy uznać, że świadczymy również usługi udzielania pożyczek, które trzeba udokumentować fakturą VAT?

Artykuł jest dostępny tylko dla subskrybentów iPP24.pl. Zaloguj się jeśli masz dostęp.

Logowanie:


Tematy tygodnia

Zmiany 2020! Jakie będą skutki zapłaty na rachunek nieuwzględniony w rejestrze podatników VAT – zmiany w podatku dochodowym

2019-10-21

Od 1 stycznia 2020 r. zapłata dokonana na rachunek kontrahenta niewymieniony w rejestrze podatników VAT (biała lista podatników VAT) nie będzie kosztem podatkowym. Wyłączenie będzie dotyczyło sytuacji, w których kwota należności będzie przekraczała 15 000 zł. W publikacji przedstawiamy informacje o nowym wyłączeniu z kosztów i jak się przygotować na te zmiany.

...»

Wszystkie tematy ...»