Wtorek, 24.05.2022
Autor:
Alicja Kozłowska
Aktualizacja: 2021-02-01 07:11
Z niektórymi naszymi pracownikami (z kilkuletnim stażem pracy) zawarliśmy 6-miesięczne umowy o zakazie konkurencji po ustaniu zatrudnienia. Wręczyliśmy im wypowiedzenia i 28 lutego 2021 r. ich umowy o pracę zostaną rozwiązane. W ciągu ostatnich 6 miesięcy zatrudnienia osoby te otrzymywały oprócz wynagrodzenia zasadniczego premie regulaminowe, których nie wypłacamy od 2 miesięcy (dokonaliśmy w tym zakresie zmiany regulaminu wynagradzania) oraz ryczałt za pracę w godzinach nadliczbowych. Czy składniki te powinniśmy wliczyć do podstawy wymiaru odszkodowania (w umowie o zakazie konkurencji nie ma żadnych informacji o zasadach ustalania odszkodowania)?
Artykuł jest dostępny tylko dla subskrybentów iPP24.pl. Zaloguj się jeśli masz dostęp.
Logowanie:
2022-05-23
Ustalenie momentu powstania obowiązku podatkowego w VAT wymaga prawidłowego określenia chwili dokonania dostawy towarów lub wykonania usługi. W przypadku czynności długoterminowych, gdy obowiązek podatkowy powstaje na zasadach ogólnych, największy problem stwarza ustalenie momentu wykonania usługi. Spory wywołuje odpowiedź na pytanie, które usługi możemy uznać za wykonane z końcem okresów rozliczeniowych, gdy są ustalane. Natomiast gdy nie mamy określonych okresów rozliczeniowych, powstaje pytanie, czy umowa długoterminowa jest wykonana z dniem jej zawarcia czy zakończenia. Obecnie organy zajmują niekorzystne dla podatników stanowisko.
...»Wszystkie tematy ...»