Wtorek, 28.09.2021

Informator prawno-podatkowy

Jakie obowiązki wobec ZUS ma przedsiębiorca, który zwolnił pracowników i przechodzi na samozatrudnienie

Autor: Izabela Nowacka
Aktualizacja: 2021-07-06 07:09

W mojej firmie (działalność na podstawie wpisu do CEIDG) zatrudniałem 2 pracowników, których ze względu na epidemię i znaczne zmniejszenie obrotów musiałem niestety zwolnić. Stosunek pracy obu pracowników został rozwiązany z dniem 30 czerwca 2021 r. Firma nie będzie zawieszała działalności, na razie spróbuję prowadzić ją sam, bez zatrudniania dodatkowych osób. Jak w tej sytuacji zmienią się moje rozliczenia z ZUS? Jakie dokumenty muszę złożyć za pracowników i za siebie w związku ze zwolnieniami?

Artykuł jest dostępny tylko dla subskrybentów iPP24.pl. Zaloguj się jeśli masz dostęp.

Logowanie:


Tematy tygodnia

Zwolnienia przedmiotowe z obowiązku używania kasy fiskalnej – kiedy można stosować

2021-09-27

Kwestia konieczności, ale i braku obowiązku ewidencjonowania obrotu przy użyciu kasy rejestrującej nierzadko bywa źle oceniana przez podatników. Czasem pojawia się pewna „nadgorliwość”, bo podatnik nie wie, że nie musi w pewnych sytuacjach wydawać paragonu. Z drugiej strony - trzeba uważać na to, że zwolnienia przysługują tylko przy spełnieniu określonych warunków. W publikacji omówimy zasady korzystania ze zwolnienia przedmiotowego przewidzianego dla danych czynności.

...»

Wszystkie tematy ...»